یوتیوب تغییر مهمی در نحوهی شمارش بازدید ویدیوهای کوتاه (Shorts) اعمال میکند که آن را بیشتر شبیه به رقبا، ازجمله تیکتاک و اینستاگرام، خواهد کرد. در این بهروزرسانی، شرط حداقل زمان تماشا برای شمارش بازدید کلیپها حذف شده است. به گفتهی یوتیوب، از ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۱۴۰۳)، هر بار که یک ویدیوی کوتاه پخش یا بازپخش شود، بهعنوان یک بازدید (View) محسوب خواهد شد. این تغییر احتمالاً منجر به افزایش تعداد بازدیدها برای سازندگان محتوا خواهد شد. بااینحال، یوتیوب همچنان به معیار Engaged Views پایبند خواهد بود. این شاخص، تعداد دفعاتی را که یک ویدیو برای «چند ثانیهی مشخص» تماشا شده، اندازهگیری میکند. یوتیوب تأکید کرده که این تغییر روی درآمد سازندگان یا شرایط لازم برای کسب درآمد تأثیری نخواهد گذاشت، زیرا این موارد همچنان بر اساس Engaged Views سنجیده خواهند شد. در حالی که اینستاگرام و تیکتاک نیز بازدید را بر اساس دفعات شروع پخش ویدیو تعریف میکنند، هر دو پلتفرم معیارهای دیگری برای سنجش میزان تعامل کاربران با محتوا دارند. ازآنجاکه یوتیوب Shorts، اینستاگرام و تیکتاک هرکدام بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارند، این تغییر میتواند به ایجاد معیارهای سنجش یکپارچهتر برای سازندگان محتوا کمک کند.